فهرست بستن

واکسیناسیون رایگان ۳۴۰ هزار قطعه طیور روستایی خراسان شمالی

واکسیناسیون رایگان ۳۴۰ هزار قطعه طیور روستایی خراسان شمالی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: دامپزشکی خراسان شمالی از ابتدای سال جاری حدود ۳۴۰ هزار قطعه انواع طیور بومی و روستایی را علیه بیماری نیوکاسل به رایگان ایمن سازی کرده است.

دکتر فرزین حسینی افزود: با اجرای مرحله نخست ایمن سازی رایگان طیور بومی و روستایی در برابر نیوکاسل، بیش از ۳۳۷ هزار قطعه انواع طیور و ماکیان(مرغ و خروس، بوقلمون، اردک، کبوتر و…) با واکسن آشامیدنی مقاوم به حرارت، در برابر بیماری نیوکاسل مصون شدند.

وی یادآور شد: سازمان دامپزشکی با این طرح که همانند سنوات اخیر هم زمان در سراسر کشور اجرایی شده، کمک به اقتصاد جوامع روستایی و پیشگیری از اشاعه ویروس از محیط روستایی به مزارع پرورش طیور صنعتی را هدف گذاری کرده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، به گفته وی، در مرحله نخست این طرح در سال جاری که در بازه زمانی ۱۸ فروردین تا پایان خرداد ۱۴۰۰ به انجام رسید، نزدیک به ۴۰ درصد جمعیت طیور روستایی و بومی مشمول طرح در استان علیه نیوکاسل واکسینه شدند.

نیوکاسل نوعی بیماری ویروسی خسارت بار در انواع پرندگان است که با تظاهرات بالینی متوسط تا شدید در شکل های تنفسی و گوارشی و تلفات زیاد همراه است

بازدیدها: 413

مطالب مشابه