فهرست بستن

سود فروش مرغ به صرفه نیست

سود فروش مرغ به صرفه نیست

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز اهواز با بیان اینکه سود فروش مرغ، صرفه‌ای برای فروشنده ندارد ،گفت: سود فروشندگان از فروش مرغ در ازای هر کیلوگرم، یک هزار تومان است؛ مرغ فروش با یک هزار تومان سود باید چه کار کند؟

سید اصغر حسینی بهارانچی در خصوص وضعیت و قیمت مرغ در بازار اهواز اظهار کرد: قیمت مرغ برای مصرف کننده به هر کیلوگرم ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است و این کالا در بازار، از نظر موجودی به وفور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت مرغ در بازار مناسب است، افزود: برای قیمت تخم‌مرغ به فکری اساسی نیاز است. چرا علی رغم فراوانی تخم‌مرغ، قیمت هر عدد ۲ هزار تومان است؟ با توجه به وضعیت کنونی، افزایش قیمت تخم‌مرغ در آینده بعید نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز اهواز در خصوص مرغ منجمد دولتی، گفت: توزیع مرغ منجمد دولتی حدود ۴۵ روز است که در بازار اهواز انجام نشده است و توزیع این کالا تاثیر بسزایی در وضعیت بازار مرغ دارد. ما خواهان توزیع مرغ منجمد به صورت دائمی نیستیم زیرا باعث آسیب به فروشندگان مرغ می‌شود اما توزیع مداوم در بازه ۲ تا ۳ ماهه بسیار موثر است.

حسینی بهارانچی در خصوص شرایط فروشندگان مرغ عنوان کرد: سود فروشندگان از فروش مرغ در ازای هر کیلوگرم، یک هزار تومان است؛ مرغ فروش با یک هزار تومان سود باید چه کار کند؟ هزینه‌های جاری مانند آب، برق، بیمه، کارگر و سایر موارد بسیار بالا است. به عنوان مثال یک کیلوگرم کیسه پلاستیک که در سال گذشته ۱۵ هزار تومان قیمت داشت در حال حاضر به ۴۰ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه باید سود بیشتری از فروش مرغ برای فروشندگان در نظر گرفته شود، گفت: با سود یک هزار تومانی در ازای یک کیلوگرم، اگر فروشنده در روز ۳۰۰ کیلوگرم نیز فروش داشته باشد به جایی نمی‌رسد و صرفه‌ای برای فروشنده ندارد و با این وضعیت برخی از فروشندگان مجبور به انجام فعل خلاف می‌شوند

مطالب مشابه