فهرست بستن

اقدامات برای کاهش التهاب قیمت های مرغ و تخم مرغ در استان

اقدامات برای کاهش التهاب قیمت های مرغ و تخم مرغ در استان

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: التهاب قیمت دوباره تخم مرغ با ایجاد شبکه تامین و توزیع و التهاب قیمت مرغ نیز با رفع وقفه در تولید مرغ گوشتی به زودی فروکش می کند.
مهندس علیرضا صادق درباره علل افزایش قیمت تخم مرغ در خراسان شمالی طی روزهای اخیر اظهار کرد: افزایش قیمت جوجه، کاهش جوجه ریزی در مرغداری های کشور همچنین انجام صادرات تخم مرغ، بر روی قیمت نهایی تخم مرغ اثرگذار بوده است که این عوامل موجب افزایش قیمت تخم مرغ به ویژه در استان هایی که تخم مرغ را از سایر استان ها تامین می کنند، شده است.
وی افزود: در استان روزانه ۳۰ تن تخم مرغ برای بخش های خانوار و صنف تامین و توزیع می شود که پنج تن از این نیاز در استان و ۲۵ تن دیگر از این نیاز از خارج از استان تامین و توزیع می شود.
مهندس صادق از اعلام موافقت یک واحد تولیدی تخم مرغ مستقر در خراسان رضوی برای ایجاد شبکه تامین و توزیع تخم مرغ در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر دستگاه های اجرایی ذی ربط در حال پیگیری هستند تا مکان و امکانات برای آغاز فعالیت این واحد تولیدی در استان آماده سازی شود.
وی با ابراز امیدواری از آغاز فعالیت این شبکه تامین و توزیع تخم مرغ در استان در آینده ای نزدیک، یادآور شد: این سرمایه گذار در مرحله نخست، از محل تولیدات واحد تولیدی خود در استان خراسان رضوی تخم مرغ مورد نیاز استان را تامین و با قیمت مصوب عرضه می کند تا قیمت تخم مرغ در استان کاهش پیدا کند و دست دلالان از این بازار کوتاه شود.
صادق خاطر نشان کرد: این شرکت فعالیت خود را با توزیع روزانه ۱۰ تن تخم مرغ آغاز خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخن خود از پیگیری احداث یک واحد ۸۰ هزار قطعه ای تولید مرغ مادر تخم گذار در شهرستان گرمه توسط سرمایه گذاری از خراسان رضوی خبر داد و گفت: مجوز برای احداث این واحد به زودی صادر می شود.
وی همچنین عنوان کرد: یک سرمایه گذار دیگر از خراسان رضوی نیز درصدد احداث یک واحد تولیدی یک میلیون قطعه ای مرغ تخم گذار برای تولید تخم مرغ در شهرستان فاروج است که به زودی موافقت اصولی برای احداث این واحد تولیدی در این شهرستان صادر خواهد شد.
وی در بخش دیگر از سخن خود به تقاضا برای احداث واحدهای مرغداری ( مرغ مادر گوشتی) در استان نیز اشاره و اعلام کرد: از زمستان سال گذشته تاکنون برای احداث چهار واحد مرغداری ( مرغ مادر گوشتی) مجوز بهره برداری صادر شده اند.
وی گفت: در همین راستا، در حال حاضر در شهرستان مانه و سملقان دو واحد مرغداری ۲۰۰ هزار قطعه ای و ۹۰ هزار قطعه ای در دست احداث هستند.
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در حال حاضر در شهرستان شیروان نیز فاز نخست از واحد مرغداری ۶۰ هزار قطعه ای در دست ساخت به بهره برداری رسیده و فاز دیگر آن در حال احداث است.
مهندس صادق خاطر نشان کرد: در شهرستان گرمه نیز موافقت اصولی برای احداث واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای صادر شده است.

بازدیدها: 393

مطالب مشابه