فهرست بستن

ادامه دپو نهاده‌های دامی در گمرک قیمت مرغ را گران‌تر می‌کند

ادامه دپو نهاده‌های دامی در گمرک قیمت مرغ را گران‌تر می‌کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ناهماهنگی‌های بسیار میان بانک مرکزی، گمرک و وزاتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت سبب شده، نهاده‌های دامی وارد شده به موقع مناسب ترخیص نشوند.
معین الدین سعیدی  با انتقاد از دپوی ۳ میلیون تن نهاده‌های دامی در انبارهای بندر امام خمینی(ره)، گفت: کشور سالانه به 19 میلیون تن نهاده دامی نیاز دارد  که شامل ذرت، جو و کنجاله سویا می‌شود در حالی که اگر از ظرفیت‌های کشاورزی کشور به درستی استفاده شود می‌توان بخش اعظمی از این نیاز را در کشور تامین کرد اما به دلیل کوتاهی در امر تولید این مهم محقق نمی‌شود، از طرفی ناهماهنگی‌های بسیار میان بانک مرکزی، گمرک و وزاتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت سبب شده، نهاده‌های دامی وارد شده به موقع مناسب ترخیص نشوند.
نماینده مردم چابهار، نیک‌شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه کمیسیون کشاورزی به کرات به رسوب نهاده در بندر امام خمینی(ه) ورود کرده اما متاسفانه این ناهماهنگی‌ها ریشه‌ای و بنیادین است و این مسئله یکی از دلایل التهاب در بازار مرغ و نهاده‌های دامی است.
به گفته وی با توجه به نیاز فعلی و مبرم دامداران و مرغداران به نهاده‌های دامی، این نهاده‌های وارداتی دپو شده در انبار‌های بندر امام خمینی(ره) باید هرچه سریع‌تر در سطح کشور توزیع شوند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات موجود در زمینه توزیع نهاده‌های دامی وارداتی را حمل آن‌ها به محل مصرف عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکل راه‌کارهایی ارائه شده و سازمان راهداری و راه‌آهن باید اهتمام ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند و کمیسیون کشاورزی مجلس موضوع را بررسی و پیگیری می‌کند.

بازدیدها: 398

مطالب مشابه